כיצד להשיג לינקים איכותיים לקידום האתר שלך?

לכל מקדם אתרים ידוע שלינקים איכותיים מעלים את הדירוג של האתר בגוגל. באופן כללי ניתן לומר שיש שני סוגי לינקים – לינק חד צדדי, ולינק הדדי. לינק חד צדדי הוא לינק שאתר מסוים מצביע אל האתר שלך. בדרך כלל אתה מקבל לינקים חד צדדיים מבלוגים, אתרי מאמרים, פורטלים, אינדקס אתרים, ואתרים אחרים שאינם דורשים לינק בתמורה ללינק שהם שמים לאתר שלך.

ואילו לינק הדדי אומר שגם אתה מקשר אל האתר שקישר אליך. ערכו של לינק חד צדדי גדול מערכו של לינק הדדי, אף על פי שגם לאחרון ישנו משקל. הסיבה היא שבעבר אנשים רבים ניצלו את השיטה ועשו עסקאות החלפת לינקים בין אתרים שאין שום קשר הגיוני ביניהם. אם למישהו יש אתר שעוסק בלימודי תכנות והוא מחליף קישורים עם אתר אחר שעוסק בהסרת שיער בלייזר, הרי שמבחינת הגולש אין הלינק הזה רלוונטי לאינפורמציה הספציפית שהוא מחפש. מי שגולש באתר שקשור להסרת שיער, אין זה רלוונטי מבחינתו לינק לאתר שעוסק בלימודי תכנות, ולהפך, מי שמתעניין בתכנות וגולש באתר הזה, אין לו עניין בלינק להסרת שיער.


הדוגמה הזאת ממחישה כיצד אתה צריך כל הזמן לחשוב לטובת הגולש, אם תבצע את פעולות קידום האתר שלך, תוך כדי מחשבה ברקע תמיד להיטיב עם הגולש, הרי שגם אתה תרוויח מזה. לעולם אל תעשה דברים שאינם הגיוניים ואינם מוסיפים ערך לחוויית הגלישה.
אוקי, אז אתה בוודאי בשלב זה שואל את עצמך מהן הדרכים האפקטיביות להשיג לינקים איכותיים לאתר שלי? זאת בהחלט שאלה לגיטימית.  אחת הדרכים היא לרשום את האתר שלך במנועי חיפוש בפורטלים ובאינדקס אתרים. כדאי לרשום את האתר בכמה שיותר מנועי חיפוש בכמה שיותר פורטלים ובכמה שיותר אינדקסים של אתרים – מכיוון שאתה מקבל לינק חד צדדי, לינק שמצביע אל האתר שלך, מה שאומר שמדובר בלינק איכותי.


דרך נוספת היא לפרסם תכנים ומאמרים באתרי מאמרים ואף בבלוגים. לכתוב קומוניקטים אודות האתר שלך ולשלוח אותם לאתרים שונים כמו קפטן אינטרנט, ואתר כל יום. השתמש בכלי http://www.linkpopularity.com על מנת לדעת מי מקשר אל האתר שלך. בשלב ראשון אולי אתה תרצה לדעת מתוך סקרנות מי הם האתרים שמלנקקים אל האתר שלך. אחרי תקופת מה שתבצע קידום לאתר שלך, תרצה לבדוק האם משהו השתנה, האם כמות האתרים שמקשרים אליך לינקים עלה, מי מקשר? זה ייתן לך תמונה ברורה.