מהי האסטרטגיה הראשונה לקידום האתר?



 קידום אתרים הוא תחום מאוד נרחב, וכולל בתוכו הרבה מאוד טכניקות ודרכי פעולה, המשתלבים ביחד על מנת להשיג את התוצאות המיוחלות. אולם אם נצטרך להצביע על האסטרטגיה הראשונה לקידום אתרים שצריך לנקוט בה, ניתן לומר בוודאות שהיא בחירת מילות מפתח נכונות. למעשה בחירת מילות המפתח הנכונות הן עניין קריטי אם האתר שלך יעלה בתוצאות החיפוש במקום ריאלי (20 התוצאות הראשונות של החיפוש). בצע סיעור מוחות רציני ותחשוב איזה מונחים אנשים יכתבו במנוע החיפוש כדי לחפש אינפורמציה שקשורה לאתר שלך. אתה תגלה מהם הביטויים שאנשים נוהגים לכתוב במנוע החיפוש על מנת למצוא את מבוקשם בתחום בו עוסק האתר שלך.

בחירת מילות מפתח - המפתח להצלחה

אנשים מחפשים ביטויים בווריאציות שונות. דרך טובה היא לעשות סקר קצר בקרב חבריך ולהציג להם שאלה פשוטה. מה הייתם כותבים בגוגל אילו חיפשתם אינפורמציה בנושא הספציפי המדובר? מילות המפתח הן אבני היסוד של קידום אתרים. העיקרון הוא שככל שאתה משתמש בביטויי מפתח ארוכים יותר, כך התחרות קטנה יותר, וככל שתשתמש בביטויי מפתח קצרים יותר (למשל בני שתי מילים) התחרות תהיה גדולה יותר. אם כך, אז מדוע לא להשתמש אך ורק בביטויי מפתח ארוכים, בני 4 או 5 מילים, וכך להימנע מתחרות גדולה עם אתרים אחרים באותה הנישה? התשובה היא פשוטה, כי פחות אנשים מחפשים באמצעות ביטויי מפתח ארוכים, ולכן אפילו אם תצליח לנסוק גבוה בתוצאות החיפוש לגבי ביטויים אלה, הרי שזה יסתכם בכמה עשרות תוצאות בלבד, כך שלא השגת הרבה.


בוא נתבונן בדוגמה. דליה הקימה עסק שמלמד גרפיקה, היא הקימה אתר עם תכנים שעוסקים בנושא של גרפיקה, גרפיקה ממוחשבת, אנימציה ועוד. היא מתלבטת באיזה ביטויים ואיזה מילות מפתח לבסס את המאמרים והתכנים שלה באתר. היא יכולה למשל לבחור לבסס את והתכנים על ביטוי המפתח – לימוד גרפיקה. רבים שמתעניינים בנושא, יחפשו את הביטוי הזה. מצד שני התחרות על הביטוי הזה היא תחרות עזה ואדירה. נסה ובדוק את זה בעצמך. אתה יכול להריץ על זה חיפוש בגוגל, כדי לגלות שהחיפוש לימוד גרפיקה, מניב חמש מאות שמונים ושמונה אלף תוצאות, כלומר יותר מחצי מיליון תוצאות. לעומת זאת, אם היא תיבחר בחלק מהתכנים שלה להתמקד במילות המפתח - "לימודי גרפיקה ואנימציה תלת ממדית מתקדמת" הרי שעכשיו התחרות הרבה יותר קטנה 35,500. מצד שני הרבה פחות אנשים יבצעו חיפוש עם הביטוי המלא הזה. אז מהו הפתרון? הפתרון הוא לשלב באתר שלך מילות מפתח שהתחרות עליהן נמוכה, ומילות מפתח שהתחרות עליהן גבוהה. להמשיך ולקדם את האתר, לבצע אופטימיזציה לאתר, ולאט אבל בטוח לטפס במעלה תוצאות החיפוש. בעיני,זהו המתכון הסודי להצלחה, אני משתמש בו ומשיג תוצאות מדהימות. עכשיו גם אתה יודע את הסוד הזה.