כיצד תכנים כפולים משפיעים על דירוג האתר שלך?

תכנים כפולים ודירוג האתר
הנושא של תכנים כפולים, הוא נושא דיון חם מאוד, ודובר בו רבות. כאשר אני אומר תוכן כפול אני מתכוון למאמר טוב שפורסם באתר מאמרים. אתר המאמרים מרשה ברשיון לבעלי אתרים לשים את המאמר באתר שלהם, בתנאי שישמרו על הלינק המקורי של כותב המאמר. למעשה, מצד אחד גוגל מעוניין לעודד שיתוף של מידע, ואין לו בעיה שמאמר טוב יופיע במספר מקומות, מכיוון שזה מוסיף לחוויות הגלישה של לקוחותיו. (כולנו אגב לקוחותיו של גוגל, באופן זה או אחר). מצד שני, תארו לעצמכם שגולש מחפש אינפורמציה בנושא פרטיקולרי, למשל מישהו שמתחיל להתעניין בהשקעות בבורסה, מבצע חיפוש בגוגל, והוא מקבל מאות תוצאות, אבל למחצית מהאתרים שהוא גולש, הוא מגלה שמופיע לו בדיוק אותו המאמר. אמנם המאמר מעניין, ענייני ובעל ערך רב, והוא לומד ממנו המון, אבל הוא רוצה לקבל אינפורמציה נוספת, הוא רוצה לקרוא דברים אחרים חדשים. כדי למנוע סיטואציה מעין זו, מנועי החיפוש אינם מתלהבים מתוכן שחוזר בהרבה מאוד אתרים. וזה המיתוס לגבי תוכן כפול.


ייתכן ששמעת פעמים רבות שאם תכנים מהאתר שלך, יופיעו במקומות אחרים, אז גוגל יוריד את הדרוג של האתר שלך. למעשה אין זה מדוייק, בגוגל מודעים היטב לכך שבעלי אתרים רבים מפרסמים חלק מהתכנים שלהם באתרי מאמרים, ואין עם זה בעיה. כל עוד תשמור על כך ש 80% מהחומרים מהאתר שלך מקוריים, אין לך שום בעיה. מעבר לזה, מנוע החיפוש יודע להבחין בין הרשומה המקורית, לבין הרשומות המאוחרות יותר, שהופיעו באתרים אחרים. איך הוא יודע זאת? לפי חתימת הזמן, אם פרסמת תוכן באתר שלך בתאריך מסוים, ולאחר חודשיים התוכן הזה מופיע באתר מאמרים, אז אין בעיה לדעת שהאתר שלך הוא המקור, ולכן גם אין סיבה להעניש את האתר שלך. מקסימום, מנוע החיפוש יכול להחליט, להנמיך את התוצאה של המאמר המועתק. (כאשר אני אומר מועתק, אני מתכוון מועתק ברשות, אין כאן בעיה של זכויות יוצרים). דרך נוספת להתמודד עם עניין התכנים הכפולים היא באמצעות השקעה נוספת בשכתוב ועריכת המאמר הקיים. אתה יכול לקחת את התוכן שכתבת באתר שלך, לשנות את הכותרת, לשנות את הפסקאות, למעשה לנסח את כל המאמר מחדש, משפט על משפט עד שתקבל מאמר שמעביר אמנם את אותו הרעיון, אבל לפחות בעיני מנועי החיפוש נראה כמאמר חדש לחלוטין.



אני מניח שעד כאן כבר הבנת את מקור המיתוס לגבי תכנים כפולים, וקיבלת את הכלים כיצד לבצע את זה נכון. הייתי רוצה לרגע להוציא אותך לאתנחתא קלה, אולי תכין לך איזה כוס קפה, ולשאול אותך - איזה מקום בתוצאות החיפוש של גוגל נחשב לתוצאה רלוונטית? נהוג לומר שאם אתה מופיע ב 20 התוצאות הראשונות, אז אתה נמצא במקום רלוונטי. כמובן, שלהיות בעמוד הראשון, בתוך 10 התוצאות הראשונות, זוהי המטרה האולטימטיבית של כל אתר, ביחס לנושא של קידום אתרים. אבל גם העמוד השני עדיין נחשב רלוונטי. התוצאות שמופיעות בעמוד השלישי והלאה כבר אינן זוכות לביקורים מרובים, אם בכלל. מתוך מחקרים שבדקו את הנושא עולה שבדרך כלל גולשים לא ייגשו לתוצאות שמופיעות מעבר לשני העמודים הראשונים במנוע החיפוש.