מה לקידום אתרים ולאינטראקטיביות?

קידום אתרים והדדיות
בעבר אנשים גלשו באינטרנט וקראו טקסט בלבד, זו היתה המהות של האינטרנט כולו. אולם כיום עם ההתפתחות של רשת האינטרנט, גולשים יכולים להגיב אודות מה שקראו, בין אם זה באתר גדול, שבו יש אפשרות להגיב בצורה של טוקבק, או בבלוג שמאפשר לגולשים להגיב על מה שקראו בבלוג, ואף לתת את נקודת המבט שלהם בנושא.  אתרים מאפשרים להוריד מתוכם קבצים שונים, ויש אתרים שמכילים בתוכם אפשרות לשחק משחקים. לא משנה מהי האינטקרציה, עליך לדעת שמנוע החיפוש גוגל, מסתכל על זה כמדד נוסף להערכת האתר, ומיקומו בתוצאות החיפוש. הוא בודק את האלמנטים האינטראקטיביים באתר שלך, ומודד את מידת המעורבות של הגולשים באתר.


באופן טבעי אתר שיש בו עניין לגולשים ושמכיל אינפורמציה ותוכן שחשוב לגולשים, יזכה לאינטראקציה טובה מצד הגולשים, בכך שהם יגיבו על מה שכתוב. אתה מבין, כאשר גולש ביצע חיפוש בגוגל, ובעקבות החיפוש הזה הגיע אל האתר שלך, והגולש הזה מגיב באתר שלך זה אומר למנוע החיפוש כמה דברים. ראשית זה אומר למנוע החיפוש, שהגולש אכן קרא את התוכן של האתר שלך, ולא עזב, מכיוון שמצא אותו בעל ערך ומצא בו תועלת.

שנית זה אומר שהתוכן באתר שלך השפיע עליו באופן כזה שהוא הרגיש צורך להגיב ולכתוב תגובה אודות מה שכתוב בתוכן. כל זה הגיוני לחלוטין, וזוהי הסיבה שיש משקל לאינטראקציה עם הגולשים. זוהי גם הסיבה שכאשר מישהו כותב תגובה באתר שלך, עליך תמיד להתייחס לדבריו, ולתת לו תגובה נוספת משלך, בעצם להשיב ולענות לגולש, ואף להוסיף אינפורמציה מועילה בהודעה שלך. דבר נוסף שאינטראקטיביות מסוג זה תורמת היא לתוכן רענן וטרי לאתר. נאמר שאתה מעדכן את האתר שלך בתוכן חדש פעם בשבועיים, וחלפו 10 ימים מאז הפעם האחרונה שעדכנת את האתר, אבל מישהו מהגולשים שהגיע לאתר שלך, הושפע מאוד ממה שכתבת באחד העמודים והוא מחליט להגיב על התוכן שבעמוד האינטרנט שלך. הוא כותב תגובה עם נקודת המבט שלו, והדעה שלו, ומתייחס למה שהוא קרא. עצם ההודעה שלו היא סוג של תוכן, ומנועי החיפוש אוהבים מאוד תוכן חדש רענן ורלוונטי לנושא.