מהו סוד הצלחתו של גוגל?



חברת גוגל מסתכלת מתוך נקודת המבט של הגולשים ומחפשת את הדרכים הטובות ביותר לענות על צורכיהם ולספק להם את המידע הטוב ביותר שניתן לספק. כאשר אתה נכנס לאתר גוגל אתה בעצם רואה חלון לבן עם הלוגו Google שורת חיפוש ובצד העליון של המסך – אינטרנט תמונות חדשות תרגם עדכונים Gmail עוד. זה הכל, שום דבר לא יותר מזה.

גוגל - פשוט אבל מתוחכם
מסך פשוט, לא? מי היה חושב שזה המסך של החברה המצליחה ביותר בעולם האינטרנט?
מנקודה אחת מרכזית הגולש יכול לחפש תמונות, להתעדכן בחדשות, לתרגם מלל משפה לשפה, להיכנס ליו טיוב או לחשבון הדואר החינמי שלו בקליק אחד. אגב שירותי הדואר של ג'ימייל ממש מעולים. במנוע חיפוש זה כל הזמן חושבים איך להיטיב עם הגולש שהוא מבחינתם הלקוח. וכנראה שהם עושים את זה טוב, מכיוון שכיום זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר ברוב מדינות העולם. בישראל ללא ספק הרוב המכריע של הגולשים משתמש בו.
המודל העסקי של גוגל זה הקישורים הממומנים. הפרסומות שמופיעות בעת ביצוע חיפוש במנוע החיפוש. הרעיון כה פשוט אבל גם כה יעיל ומעשי. אדם מחפש במנוע החיפוש אינפורמציה ספציפית, בנוסף לתוצאות הרגילות – הנקראות גם תוצאות אורגניות, מופיעות תוצאות חיפוש של קישורים ממומנים, שנותנים מענה לנושא הספציפי שהוא מחפש. כך אם למשל גולש מעוניין ללמוד עיצוב פנים והוא יכתוב בשורת החיפוש – עיצוב פנים לימודים, הוא יקבל גם תוצאות רגילות אבל גם תוצאות רלוונטיות עבורו כמו בתי ספר ומוסדות לימוד וקורסים בנושא זה. בעבר הרחוק יותר היו באינטרנט מודלים שונים של פרסומות. אולי אתם זוכרים את הפרסומות הקופצות הללו שהיו מופיעות לנו בעת גלישה באתרי אינטרנט ומפריעות לחוויית הגלישה. את זה גוגל לעולם לא יעשה, הוא בא מגישה אחרת, גישה של להעניק לגולש את המקסימום, להגיש לגולש את מה שהוא צריך, ובוודאי שלא להפריע לו. זהו סוד הצלחתו של גוגל. המודעות של גוגל הן ברכה עבור הגולש מכיוון שהן נותנות מענה הולם למה שהוא מחפש, הן מספקות פתרון לבעיה ומהוות מקור נוסף לעזרה ותמיכה ללקוח. הפרסומות של גוגל לא רק שמשתלבות היטב בחווית הגלישה אלא אף מוסיפות לה ערך. זוהי גם הסיבה שהמודל הזה מאוד מצליח. מפרסמים בגוגל מרוויחים הרבה כסף, ומצליחים להפוך פרסומות למכירות. תחשוב על זה לרגע, אם זה לא היה רווחי, כל המודל הזה היה קורס. המצב הוא שכמות הפרסום בגוגל בכל שנה רק עולה ועולה וגדל יותר ויותר. גוגל יצרה סיטואציה של win-win. סיטואציה שבה גם הגולש מרוויח וגם המפרסם מרוויח.