מתלבט בין פרסום בדפי זהב לבין פרסום בגוגל?




גוגל הוא דפי הזהב של העולם המודרני. כמובן שהוא גם הרבה מעבר לזה, מכיוון שניתן באמצעותו להגיע לאינפורמציה רלוונטית. אבל נדבר לרגע במונחים של לחפש ולמצוא עסקים ושירותים להם אנו מזדקקים בחיי היום יום. האם אתה זוכר שפעם היינו מקבלים הביתה בכל שנה את הספרים הצהובים עבי הכרס של דפי זהב. ובכן, אני יודע שזה לא לגמרי נעלם מן העולם, ושעדיין רבים מפרסמים בדפי זהב. וכן, אני יודע שדפי זהב גם ניסו להתאים את עצמם לעולם החדש, והרימו לאוויר אתר משלהם. אבל בינינו, אין מה להשוות בין אף אתר בעולם לבין גוגל. אנשים תמיד יתחילו את החיפוש שלהם מגוגל, ואם להודות על האמת, הפרסום בדפים הצהובים של דפי זהב איבד מכוחו וקצת אבד עליו הכלח. הרי הרבה יותר קל ויותר פשוט להקליד חיפוש זריז בגוגל ולקבל תוצאת רלוונטיות, ממוקדות ומאורגנות לפי סדר.
לחפש בגוגל או לחפש בדפי זהב


בעבר דפי זהב היו השליט הבלעדי בכל מה שקשור לפרסום של אנשי מקצוע ועסקים קטנים. זאת היתה תקופת תור הזהב של הספר שחקק את האמירה, תן לאצבעות ללכת במקומך. זה היה בתקופה שבה למעט מאוד אנשים היה אינטרנט בבית, והספר הזה סיפק אינפורמציה שהיתה חשובה וחיונית לכל בית אב בישראל. בין אם חיפשת שירותי ניקוי שטיחים או בין אם הזדקקת לטכנאי מקררים תמיד יכולת לפתוח את הספר הצהוב הענק הזה ולחפש בספר הצעות לבעלי עסקים אשר יספקו את השירות הנחוץ לך. הספר היה מאורגן לפי אותיות האלף בית, כך שעסק שנקרא תומר מזגנים היה צריך להופיע בתוצאות האחרונות בקטגוריה של מזגנים. ואז ראינו תופעה שעשרות עסקים שינו את שמם ל- א תומר מזגנים, ואז הופיע, א.א. משה מזגנים, וכולי.


כיום כאשר בכל בית (כמעט) יש חיבור זמין לאינטרנט, כוחו של דפי זהב ירד פלאים, ואילו כוחו של האינטרנט עלה פלאים. ממילא אנו גולשים באינטרנט לחפש אינפורמציה, ממילא אנו קוראים אימיילים באינטרנט, מתעדכנים בחדשות באינטרנט ועושים עוד אלף ואחד דברים, אז מדוע לא לחפש בעלי מקצוע באינטרנט? אני לא מאמין שישנו תחום או בעל מקצוע שתזדקק לו ולא נמצא בחיפוש בגוגל. הבדל נוסף בין שני סוגי המדיות הללו הוא שכדי להיכלל בספר של דפי זהב אתה צריך להזמין פרסום מראש, ולהמתין למהדורה חדשה של השנה הבאה. ואילו פרסום באינטרנט זה משהו שניתן לעשות במידית, ללא כל שהות מיותרת. אם אתה בעל עסק קטן ורוצה להתחיל לפרסם את העסק שלך באינטרנט, אתה מקים אתר פשוט ויוצא בקמפיין פרסומי שמביא תנועה משמעותית לאתר שלך. כך אתה זוכה למכירות רבות ולהגדלת מחזור הרווחים שלך.