לקדם בלוג ולהפוך אותו למכונת כסף



הבלוג שלך יכול להוות עבורך מקור הכנסה, מכונת כסף שעובדת בשבילך 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. אבל אם אתה רציני לגבי יצירת רווחים מעסקי האינטרנט שלך, עליך להתמקד בדבר אחד עיקרי – והוא משיכת גולשים אל האתר שלך. מירב המאמצים ומיטב המאמצים שלך צריכים להתרכז בנושא הזה, להביא תנועת גולשים אל האתרים והבלוגים שלך.

 קידום בלוג
לקדם בלוג

כן אני יודע שזה החלק הלא כיפי בעסקה. התחלתי לעסוק בעניין הזה מכיוון שמאוד אהבתי לכתוב, אני עדיין אוהב לכתוב ונהנה לכתוב. רעיונות יש לי בשפע, יכולות כתיבה לא חסרות לי, ואני מקליד הכל בשיטה עיוורת כך שההקלדה מבחינתי אף היא חלק קל ונוח בתהליך הזה של יצירת תוכן. בהחלט אין לי בעיה ליצור תוכן, מכיוון שאני נהנה לעשות את זה. אבל כאשר מדברים על להגדיל רווחים ולעשות כסף מהאתרים או הבלוגים שלי, אין לי ברירה אלא להפשיל את השרוולים ולצאת לעבודה,  אני מדבר על  עבודת קידום האתרים השלי, וקידום הבלוגים שלי.


אם אתה יודע שהאתרים שלך והבלוגים שלך הם בעלי ערך, והם מעניקים ערך אמיתי לאנשים שמחפשים אינפורמציה בתחום הספציפי, הרי שמגיע לך לקבל עבור זה תשלום – מגיעה לך תמורה. הרי אתה מבצע עבודה של כתיבת תכנים ועריכה, ואתה מציע לגולשים את הכל בחינם. הגולשים אינם נדרשים לרכוש ממך ספר על מנת שהמידע החם שלך יהיה נגיש עבורם, הם מקבלים את זה בחינם. אין איזושהי פיה או מלאך שיבואו מהשמיים ויגידו לך תשמע עשית כאן עבודה יפה מאוד, יש כאן המון תוכן איכותי ומועיל שיעזור לגולשים ולמשתמשי האינטרנט הישראליים, אז בוא קח אלף דולר. זה ממש לא עובד ככה. אתה הוא זה האחראי ליצור את מקורות ההכנסה, ולהגדיל אותם.


תנועת גולשים היא הדלק של הבלוג שלך. אפילו אם תעשה הכל נכון ותיצור בלוג למופת אבל לא תביא גולשים אל הבלוג, אז אתה סתם מבזבז את הזמן שלך. אתה כל הזמן צריך לחפש שיטות וטריקים לקדם את האתר. לרכז את המאמצים שלך בעניין הזה ולא להרפות. אפילו שזה לא החלק הכי כיפי בכל העניין, אבל זה העניין. לא משנה כמה ינסו להסיח את דעתך בכל מיני מוצרים שמסבירים כיצד לעשות כסף באינטרנט לא משנה באיזה תחום עוסק אתר האינטרנט שלך, אתה צריך להביא בכל יום מחדש עוד ועוד גולשים אל אתרי התוכן שלך. איך לעשות את זה? אתה יכול לקבל רעיונות טובים באתר זה ובאתרים נוספים אחרים, שמספקים מידע חינם בנושא. למעשה אם תתמיד להגיע לאתר הזה סביר שתלמד הרבה מאוד אודות קידום אתרים, מכיוון שקיבלתי החלטה לחשוף את כל הידע וכל הטכניקות שיש ברשותי, וזה בהחלט יכול לעזור לך להתקדם.


אתה צריך כל הזמן לחפש ולמצוא הזדמנויות לקדם את האתר או הבלוג שלך. ההזדמנויות קיימות מסביב כל הזמן, רק צריך לפקוח את העיניים. ישנן הזדמנויות ברורות מאליהן, וישנן הזדמנויות שצריך להתבונן יותר לעומק ולמרחב כדי לראות אותן. כך או כך צריך לדעת לעשות את זה נכון. אם תבצע את פעולות הקידום שלך מתוך אסטרטגיה של קמפיין קידום אתרים מתוכנן, ולא מתוך שליפה מן המותן או של קפיצה מדבר לדבר באופן אקראי, אז תוכל להשיג תוצאות מדהימות.


אחד הדברים שהייתי מציע לך הוא להפיץ את המאמרים שלך באתרי מאמרים. זה לא שאתה שולח מאמר אחד או שניים, ומסמן וי שעשית את זה. לא. אתה צריך לבנות את זה בצורה של קמפיין מסודר, כאשר אתה בוחר מספר אתרי מאמרים, ומתחיל לשלוח בכל שבוע שניים – שלושה מאמרים לכל האתרים הללו. אתה צריך ליצור מספר גרסאות של אותו המאמר, הכותרת חייבת להיות שונה, וגם לא יזיק לערוך כמה פסקאות. עכשיו אתה משגר את המאמרים למשל בכל ראשון שלישי וחמישי. כדי שהקמפיין יהיה אפקטיבי הוא צריך להיות עקבי למשך חודשיים – כלומר אתה תזדקק ל 24 מאמרים מוכנים. זה נשמע המון עבודה, אבל מדובר במאמרים שכבר קיימים באמתחתך ושכבר פרסמת אותם באתר או בבלוג שלך, כך שאתה רק משנה אותם עורך אותם מחדש ומשגר אותם.


למעשה עצתי היא שכל מה שאתה עושה תעשה באופן מקצועי, גש לדברים בשיטתיות בראייה של אסטרטגיה. עד כמה שאני אדגיש את הנקודה הזאת, זה לא יהיה מספיק, אל תיגש לדברים כחובבן, גש אליהם כמקצוען. תכנן את הדברים מראש. כפי שאמר פעם אברהם לינקולן: "אילו היו לי 10 שעות לחטוב עץ, הייתי מבלה 9 שעות בהשחזת הגרזן." אז תשקיע את הזמן בתכנון בחשיבה באסטרטגיה ורק אז תצא לדרך. תכנן מההווה ישר אל תוך העתיד. תחשוב על קמפיינים פרסומיים חינמיים לתקופות של חודשיים ושלושה, ולא כמשהו חד פעמי וקצר שעשית וזהו.


אל תחשוש לנסות לעשות דברים אחרת. מרבית הבלוגרים כותבים מאמרים בני 300 עד 400 מילים. נסה פעם לכתוב מאמר של 1000 מילים כפי שכותבים מאמר מקיף בעיתון אמיתי. כאשר אתה לא מגביל את עצמך בהיקף המאמר ונותן לו יותר נפח, אתה יכול לכתוב מאמר יותר עמוק ויותר מפורט שייתן ערך רב יותר לקוראים שלך. בשנה הראשונה שאתה מריץ את הבלוגים שלך, אל תסתכל על הכסף, זה לא משנה כמה כסף אתה מרוויח כל עוד אתה נהנה לעשות את זה. עשה את זה בזמנך הפנוי, אחרי העבודה, בסופי שבוע, בכל פעם שמתפנה לך זמן, אתה יכול לעסוק ביצירת תכנים והעלאתם לאינטרנט. בסופו של דבר ההשקעה הזאת תשתלם לך.

קיימות דרכים רבות לסחוט את הכסף מתוך האתרים שלך. אתה יכול לקחת את המאמרים שכתבת עבור הבלוג ולאחד אותם לספר אלקטרוני בפורמט PDF. זה די קל לעשות את זה. אם למשל יש לך 50 או 60 מאמרים בנושא ספציפי, אתה יכול ליצור כותרת גדולה לספר, לסדר את המאמרים לפי פרקים באופן כזה שהקריאה תהיה זורמת ורציפה בין פרק לפרק, מייד אחרי דף הכותרת צור דף תוכן עניינים, וכך ניתן ליצור ספר שאותו אתה יכול למכור בכסף או פשוט לתת במתנה לגולשים באתר שלך. מה ייצא לך מספר כזה? ספר כזה אמור להכיל לינקים וקישורים אל אתרי האינטרנט השונים שלך, והוא מהווה פרסום ויראלי עבור האתרים והבלוגים שלך. כלומר משהו שאנשים יפיצו מהאחד לשני, ואתה יודע מהו כוחו של האינטרנט בימנו. אתה יכול אפילו לציין בספר שמותר להפיץ אותו כפי שהוא, אך אסור לבצע בו שינויים. אנשים יעבירו את הספר מהאחד לשני, באמצעים של אימייל, ואתרים שמציעים דברים בחינם, ואתה תזכה לפרסום לחשיפה ולתנועה גדולה לאתרי האינטרנט שלך, ולבסוף ליותר הכנסות וכסף מהאתרים והבלוגים שלך.


דרך קצת ערמומית להביא תנועה של גולשים לאתר שלך היא על ידי איתור כתבות באתרים הגדולים. כתבות שעוסקות ונוגעות באותה הנישה של האתר שלך. אם למשל האתר שלך עוסק בלימודי ערב ובקורסים, ואתה מוצא באתר גדול כמו Ynet או Nrg כתבה שעוסקת בתופעה שרבים פונים לאחרונה ללימודי רפואה סינית, אתה יכול להגיב על הכתבה בתגובה חכמה מלומדת ובעלת ערך, ולהוסיף את הלינק לאתר שלך. לא בטוח שהטוקבק שלך יפורסם, אבל מכיוון שכתבת משהו בעל ערך, אז יש סיכוי שזה כן ייכנס פנימה. לינק כזה מתוך אתר גדול ומכובד כמו Ynet יעלה את ערכו של האתר שלך בעיני גוגל, ואף יגרום לגולשים רבים לבדוק את האתר שלך. חלקם ייצאו אחרי כמה שניות, אבל מאות אחרים, שמתעניינים בנושא (הרי הם קראו קודם כתבה שלמה שקשורה לנושא שבו עוסק האתר שלך) יישארו לקרוא ולהתרשם ממה שיש לך לומר, ואף יחזרו לאתר שוב.

קידום בלוגים ואתרים מוצלח!