אז כמה פעמים צריך לחזור על מילות המפתח במאמר? – התעלומה נפתרת.

אחד הפרמטרים הכי לא מובנים ושיש לגביהם ערפל בנושא של קידום אתרים הוא כמה פעמים צריכים לחזור ביטויי המפתח. מהי התדירות הנכונה? אין לזה תשובה אחידה. כלומר אם אומר לך שזה צריך לחזור 4 פעמים בעמוד, אז בחלק מהמקרים אני אהיה צודק ובחלק אחר לא. במה זה תלוי? זה תלוי במשקל של העמוד, כלומר זה שונה לגבי עמוד שמכיל 321 מילים, או עמוד שמכיל למשל 578 מילים. בכל אופן התשובה היא עד כמה שאולי זה יישמע לך מוזר, שלגוגל זה לא ממש איכפת. גוגל לא ידרג את האתר שלך גבוה יותר אם בעמוד שלך שמכיל 400 מילים יופיע ביטוי המפתח 12 פעמים. מצד שני, אם אתה מפציץ בחזרות על ביטוי מפתח פעמים רבות מדי, גוגל עלול להתייחס לאתר כספאמר ולהעניש אותו.
תדירות הופעת מילות מפתח
אז איך אתה יודע מה במידה ומה לא? תחשוב מנקודת המבט של הגולש, האם אתה בתור גולש היית מגיע לאתר שלך וקורא את התכנים, האם היית חש שהכל זורם טבעי, או שהיית מרגיש שמישהו כאן חוזר בלי הרף על אותן המילים באופן מלאכותי? אתה מבין, זה צריך להרגיש טבעי וזורם. אני באופן אישי מעדיף בממוצע על כל 100 מילים שיש במאמר לשבץ פעם אחת את ביטוי המפתח, כך שבמאמר של 321 מילים – הוא יופיע שלוש פעמים. אני חושב שזה במידה וזה מספיק, וגורם לתכנים להיות קולחים ונוחים לקריאה.


כבר בפיסקה הראשונה שמופיעה בדף, כדאי לעצב את מילות המפתח בהדגשה או בכתב נטוי, זה עשוי להוסיף לך כמה נקודות קטנות. כמה מילים לגבי חשיבותה של הכותרת של האתר – אם יש מקום שניתן לומר עליו שהוא החשוב ביותר שבו יופיע ביטוי המפתח הוא בכותרת של האתר. אל תתבלבל בין הכותרת של האתר לבין כותרת עמוד ספציפי. בנוסף אתה צריך לעבור על הכותרות של כל העמודים של שלך, ולנסח אותם נכון עם מילות המפתח הרצויות. תן כותרת טובה לכל עמוד ועמוד באתר שלך, כאשר הכותרת מסכמת את מה שכתוב בתוכן עצמו, בביטוי המפתח המרכזי המוביל באותו העמוד. כאשר אתה מתייחס לכותרת עצמה, ככל שמילות המפתח הן המילים הראשונות בכותרת, כך עדיף. עוד דבר לגבי כותרות, אל תשים בשני עמודים שונים את אותה הכותרת, אפילו אם היא מתאימה היטב לשני העמודים. גוגל מעניק חשיבות למילות המפתח שבכותרת ולמילות מפתח בתוכן עצמו שמשמשות גם בתור לינקים. הפסקה הראשונה במאמר חשובה, וגם הפסקה האחרונה במאמר.