איך תגובות הגולשים בתוצאות החיפוש בגוגל משפיעות על דירוג האתר שלך?

פקטור שיש לו משקל לגבי קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל הוא תגובות הולשים בתוצאות גוגל. מה זה אומר? נאמר שיש לך אתר בנושא עיצוב גרפי, וגולש שמחפש אינפורמציה בנושא הזה מבצע חיפוש בגוגל, "עיצוב גרפי" מתקבלות תוצאות שונות במנועי החיפוש. התוצאות שמקבלות הכי הרבה תגובות הן התוצאות שיקבלו ניקוד רב יותר וערך רב יותר ממנוע החיפוש. אני קורא לפקטור הזה פקטור המנצח זוכה בכל. המונח הזה אינו מונח מקצועי, אלא פרשנות אישית שלי. מדוע אני קורא לו כך? מכיוון שמי שבמילא מדורג גבוה בתוצאות החיפוש וזוכה להרבה תגובות, בעקבות זאת יקבל ניקוד נוסף, שעוד יותר יעלה אותו בדירוג, וכך הוא יקבל אפילו עוד יותר כניסות. אתה מבין את הנקודה? זהו פקטור שמנציח את המנצחים, ומביס את המובסים. למעשה הפקטור הזה בודק את הפופולאריות של האתר בקרב הגולשים, וככל שהוא מגלה שהוא יותר פופולארי כך הוא נותן לו ערך רב יותר ומדרג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שגורם לאתר להיות אפילו עוד יותר פופולארי.



מדוע מנועי החיפוש עושים את זה? הם קוראים לזה חוויית המשתמש. כאשר גולש מבצע חיפוש למונח מסויים, נחזור לדוגמה של עיצוב גרפי, הוא מקבל תוצאות רבות במנוע חיפוש, מרבית הגולשים ייקראו את התיאור שמופיע ליד תוצאת החיפוש, על מנת להחליט לאיזה מהלינקים לגלוש. אם למשל יש לך אתר חדש שעוסק אף הוא בנושא של עיצוב גרפי ואתה נמצא בעמוד השלישי של התוצאות, אבל בגלל שהתיאור של האתר שלך כל כך אטרקטיבי ומבטיח, הוא זוכה אפילו ליותר כנסיות מתוצאות שמופיעות בעמוד הראשון, הרי שמנוע החיפוש רוצה להתייחס לנתון הזה, ולקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש.

מנוע החיפוש גם מתייחס לנתון של כמה זמן הגולש שהה באתר. אם גולש נכנס לאתר מסויים, אבל תוך מספר שניות סגר אותו וחזר למנוע החיפוש כדי להמשיך ולחפש את מבוקשו, הרי שגוגל מבין מתוך זה שהאתר לא סיפק לגולש את מבוקשו. ולהפך אם גולש נכנס לאתר מתוך תוצאות החיפוש ושהה זמן מה, לפחות מספר דקות באתר, הרי שגוגל מבין שהאתר היה רלוונטי למה שהגולש חיפש. זה אינדיקטור חשוב מבחינת מנועי החיפוש. בשעה שאנו נכנסים לפרטים הללו, אתה אולי מתחיל להבין עד כמה מנועי החיפוש, ובראשם גוגל, מאוד מתוחכמים, ולוקחים בחשבון הרבה מאוד פקטורים אנושיים ולא רק פקטורים טכניים של מילות מפתח, ולינקים חיצוניים אל העמודים באתר שלך.


אז איך אתה משתמש במידע הזה לטובת האתר שלך? הקונספט פשוט, השתמש תמיד במילות מפתח המתאימות נכונה לתוכן שמעביר עמוד האינטרנט שלך. אל תשתמש במילות מפתח מסויימות רק בגלל שיש הרבה אנשים המחפשים אותן, אבל אינן רלוונטיות לתוכן שלך. אתה יכול להבין שאם תעשה זאת אולי לטווח הקצר תזכה ליותר כניסות, אבל לטווח הארוך יותר, האתר שלך יירד בדירוג, מכיוון שהגולשים שיגיעו לאתר שלך בעקבות מילות המפתח שכתבו בחיפוש, יגלו שהתוכן הזה הוא לא מה שהם ביקשו. אתה בוודאי שם לב כאן למשהו שלקוח מהסרטים ההוליוודיים, שהטוב בסופו של דבר מנצח. מי שמנסה לרמות את גוגל בכל מיני שיטות, לבסוף יימצא את עצמו בחוץ, ויפסיד מזה.



אז איך אפשר לנצח בפקטור הזה? התשובה טמונה בחיקוי המצליחנים. כאשר יש לך אתר בנושא ספציפי כלשהו, בצע חיפושים שרלוונטיים לאתר שלך, ובדוק את שלושת האתרים שמגיעים לפסגת התוצאות, ובדוק מה גרם להם להופיע ראשונים. כמובן, שישנם פקטורים רבים שעשויים להביא את האתר לדרוג גבוה. אבל בוא נסתכל על הדוגמה של חיפוש המונח – עיצוב גרפי. אנחנו רואים שהאתר שהגיע למקום הראשון כותרת האתר (מה שמופיע בכחול) המילים הראשונות של הכותרת הן – עיצוב גרפי. אם נגלוש אל האתר, נבצע קליק ימני על מקום ריק בעמוד, ונקליק על


View Source נקבל את קובץ ה HTML של העמוד הראשי של האתר. נבצע חיפוש למילה Title, ונגלה את הממצא הבא:

 הכותרת וקידום האתר


שים לב שכותרת האתר היא:

עיצוב גרפי, עיצוב לוגו, מיתוג עסקי, מעצב גרפי – אנזלביץ סטודיו לעיצוב רב תחומי.


המילים הפותחות את הכותרת הן עיצוב גרפי – וזאת רק אחת הסיבות שהאתר הגיע למקום הראשון בתוצאות החיפוש כאשר ביצענו את החיפוש הספציפי הזה.