כל מה שרצית לשאול על לינקים ועל קישורים ולא העזת לשאול

מהות הגלישה באינטרנט מתאפיינת בתנועה באמצעות לינקים, כלומר קישורים. אדם מגיע לאתר מסוים, כתוצאה מחיפוש של ביטוי כלשהו בגוגל. הקישור בתוצאות החיפוש  מביא אותו לאתר הרצוי, ומשם הוא גולש אל אתר אחר.  כיום איש אינו אוהב להקליד כתובות אינטרנט, מרבית התנועה באינטרנט מתבצעת באמצעות לינקים אלו ואחרים. ככל הנוגע לקידום אתרים לינקים זה הדבר השני החשוב לאחר מילות מפתח.
לינקים קישורים
אוקי, אתה אומר לעצמך אני אשיג כמה שיותר לינקים חיצוניים לאתר שלי על מנת לשפר את מיקומו בתוצאות החיפוש של גוגל. בעוד הצהרה זו אינה משוללת כל יסוד, הרי שעליך גם להוציא לינקים אל אתרים אחרים. בעולם נורמלי, אין אתר שרק מקבל לינקים נכנסים ואינו מוציא החוצה לינקים. אתר שיש לו רק לינקים נכנסים, אינו נראה בעין יפה בעיני מנועי החיפוש, מכיוון שזה לא נראה טבעי. משהו פה נראה מוזר למנוע החיפוש, זוהי הסיבה שאין אתה צריך לחשוש מלקשר לאתרים אחרים, זה רק מראה שהאתר שלך רלוונטי לנושא ומשתלב בצורה חלקה ויפה במארג האתרים העוסקים באותו הנושא הספציפי.


אחד הדברים החשובים שאתה צריך לדעת אודות לינקים הוא שעליך לבדוק מדי פעם את העמודים שלך ולוודא שאין לינקים שבורים. לינקים שבורים הם קישורים המובילים לעמוד שגיאה. האינטרנט הוא עולם מאוד דינמי, אתרים עולים ויורדים, לעתים משנים דומיין, משנים כתובת. אם אתה מקדם תוכנית אפיליאייט אז בוודאי יש לך בעמודי התוכן שלך לינקים המובילים לקמפיינים פרסומיים, הקמפיינים הללו יורדים לאחר פרק זמן מסוים, ואתה נשאר עם לינק שבור. אם הסורקים של מנוע החיפוש מגלים שבאתר שלך יש לינקים שבורים לאורך זמן רב, הם מסיקים מכך שאין אתה מתחזק את האתר כהלכה, ועלולים להפחית מערכו של האתר שלך, בכל הנוגע לתוצאות החיפוש. דרך טובה היא לקבוע נוהל של תחזוקה חודשית, פעם בחודש לעבור על הלינקים ולוודא שכולם תקינים ועובדים, ושאין לינקים שבורים.



אחת הטקטיקות שבה משתמשים בעלי אתרים לקדם את האתרים שלהם היא באמצעות מתן לינקים מכל אתר לשאר האתרים – זוהי טכניקת לינקים הדדיים שווים. אם למשל למישהו יש 4 אתרים, אז מתוך אתר מספר אחת הוא מקשר אל אתרים מספר 2, 3, 4. מתוך אתר שתיים הוא מקשר לאתרים אחת, שלוש וארבע, ומתוך אתר ארבע, מקשר לאתרים אחת שתיים ושלוש. האם האסטרטגיה הזאת טובה? ובכן, רבים משתמשים בה, והיא נראית על פניה כמשהו מצוין, הרי אתה מקבל לינקים, ובעצם כל האתרים שלך לפי הטקטיקה הזאת מקבלים לינקים נכנסים, וגם לינקים יוצאים.

מה הבעיה באסטרטגיה הזאת? מנועי החיפוש כיום מאוד משוכללים, וכבר אמרנו בהזדמנות אחרת שהם הרבה יותר מתוחכמים ממה שאולי ניתן לחשוב, והם לוקחים בחשבון את המבנה של הלינקים ומסיקים מתוך זה שמדובר בקבוצת אתרים השייכת לאותו אדם, או לאותה החברה. מכיוון שלינקים טבעיים בעולם האמיתי אינם נראים כך. בדרך כלל, אם יש קבוצה של 4 אתרים, סביר שיהיה אתר אחד שמקשר נאמר לשלושה אתרים אחרים. ואתר אחר יקשר אולי רק לשני אתרים מהקבוצה. וסביר שגם יהיה אחד האתרים שאפילו רק יקשר לינקים לאחרים, אבל לא יקבל מהם לינקים בעצמו. אם יש לך מספר אתרים מוטב שתנקוט בשיטת הלינקים שתוארה כאן ולא בשיטת לינקים הדדיים שווים.


עליך להימנע מחוות לינקים. חוות הוא עמוד אינטרנט שמכיל בתוכו מאות קישורים לאתרים אחרים שאין שום קשר הגיוני ביניהם. אין תוכן אמיתי ואין אינפורמציה מילולית נוספת. מנועי החיפוש פשוט שונאים חוות לינקים, מכיוון שהחוות הללו מגלמות בעיניהן את הרצון להעלות באופן מלאכותי את ערכם של אתרים מסוימים. בעבר הרחוק, כאשר בעלי אתרים הבינו שמנועי החיפוש מעניקים ערך רב יותר למי שהאתר שלו מקבל לינקים חיצוניים חד צדדיים, הם החליטו להקים חוות לינקים. כלומר להעלות לאוויר עמוד אינטרנט ולשים שם לינקים לכל האתרים שלהם, וכך לנסות ולהטות את תוצאות החיפוש. מיותר לציין שבגוגל מאוד לא אהבו את היוזמה הזאת, ובעקבות זאת השתנו מספר קריטריונים שמתייחסים ללינקים נכנסים. הם כל כך שנאו שם במנועי החיפוש את חוות הלינקים עד כדי כך שאם היה לך לינק מהחוות האלה אל האתר שלך, הסתכנת בכך בסילוק האתר שלך מתוצאות החיפוש באופן טוטלי. עם הזמן חלה התפכחות והבינו במנועי החיפוש שזאת לא הדרך הנכונה לטפל בתופעה. מכיוון שאתרים מסוימים שלחו את הלינקים של המתחרים שלהם לחוות לינקים מתוך תיקווה שגוגל יעיף אותם מתוצאות החיפוש. כיום אם יש לך לינק בחוות לינקים זה בוודאי לא יוסיף דבר לאתר שלך, אבל גם לא יגרום לכך שהוא יעוף מתוצאות החיפוש. מצד שני אם אתה עצמך מהאתר שלך מקשר לינק אל חוות הלינקים, אז האתר שלך עלול לסבול מזה. בכל מקרה הצטרפות לאתרים מסוג זה מיותרת לחלוטין ולא תסייע לקידום האתר שלך.