מה מקדמי אתרים נוטים לשכוח?

קידום אתרים
מקדמי אתרים מקצועיים יעשו בדרך כלל עבודה טובה, ויצליחו לקדם את האתר שלך בתוצאות החיפוש של גוגל ושל שאר מנועי החיפוש. אבל לא תמיד צריך להיות מסונוור מההצלחה המסחררת. האלגוריתם של גוגל מכיל מעל ל 200 פקטורים שונים שבאמצעותם הוא מחליט כיצד לדרג את האתר שלך בתוצאות החיפוש. אין מישהו שיודע, חוץ מהמפתחים של גוגל, מהם כל המאתיים ומשהו פקטורים. מעבר לזה, גם אם מישהו היה יודע מהם כל אותם מאות פקטורים, עדיין בגוגל, בכל שבועיים בערך עורכים שינויים בחלק מהפקטורים.



כך שגם אם האתר שלך התקדם והגיע לעמוד הראשון, תוך פרק זמן נאמר של ארבעה חודשים, שילמת למקדם האתר את שכרו, ועכשיו הסתיימה תקופת הקמפיין. מה תעשה אם לאחר חודשיים נוספים, האתר שלך שוב יירד לעמוד שלישי או רביעי, עבור אותם ביטויי חיפוש, שקודם הביאו אותך לעמוד הראשון? אתה יכול כמובן תמיד שוב לשכור את שירותיו של מקדם האתרים, לשלם לו, ושוב תוך חודשיים שלושה הוא עשוי לגרום לכך שהאתר שלך יופיע בתוצאות העמוד הראשון. ואז שוב גוגל ישנו את האלגוריתם הזה שמכיל מאות פקטורים שונים, ושוב האתר שלך יירד. האם אתה מבין לאן אני חותר כאן?


בעוד שמקדמי אתרים עובדים על פי הפקטורים של גוגל, רובם מתעלמים מדבר אחד. הם נוטים להתעלם מהלקוח שלך. מיהו הלקוח שלך? זהו הגולש שמתעניין במה שיש לאתר שלך להציע. האתר שלך צריך להיות בנוי סביב רווחתו של הלקוח, אני מבטיח לך שאם תעשה את זה, אתה תמיד תגיע לתוצאות גבוהות במנועי החיפוש. אתה מבין, המטרה של גוגל היא לתת ללקוח, לגולש, פתרון למה שהוא מחפש. אם זאת גם תהיה המטרה שלך, אז בעצם המטרה שלך ושל גוגל היא אותה המטרה. אל תבנה ותעצב את האתר שלך אך ורק עבור אופטימיזציית מנועי חיפוש, עצב אותו ובנה אותו עבור הגולשים, עבור המשתמשים. האופטימיזציה למנועי החיפוש, צריך להיות הדבר השני, ולא הדבר הראשון. תמיד תחשוב על טובתו של הגולש. אל תשכח שקידום אתרים יכול להביא את הגולשים אל האתר שלך, אבל הוא לא יכול לגרום להם להישאר שם. על מנת שהגולשים שמגיעים לאתר שלך, גם יבלו בו זמן מה, הם צריכים למצוא בו תועלת, הם צריכים לגלות בו תכנים איכותיים ומעניינים, שיוסיפו ערך לחייהם. אם זה אכן כך, הרי שלא רק שהם יישארו יותר באתר שלך, אלא אף ישובו לבקר בו מדי פעם, כדי לגלות תכנים חדשים באתר.