איך עוד לקדם את האתר בתוצאות החיפוש של גוגל ?

דבר נוסף שאתה יכול לעשות על מנת לקדם את האתר שלך הוא לרשום אותו בספריות ואינדקסים של חיפוש. האינדקסים הללו הם אתרים לגיטימיים שמכילים קישורים לאתרים על פי קטגוריות ונושאים שונים. כך שהגולש יכול לעבור בין הקטגוריות המעניינות אותו, ולהגיע לאתרים העוסקים בנושא בו הוא מתעניין. אם יש לך בלוג ולא אתר, מומלץ שתרשום את הבלוג שלך באינדקס בלוגים. איך אתה יודע איך להגיע לאינדקסים הללו? פשוט מאוד, הקלד בגוגל, אינדקס בלוגים, ותקבל תוצאות של אינדקסים כאלה. בשעה שאתה רושם את הבלוג שלך באינדקס בלוגים, שים לב שעליך לעשות עבודה קצרה ולבדוק לאיזה קטגוריה בדיוק מתאים הבלוג שלך, ולשייך אותו לקטגוריה הנכונה. כך גם למשל לאתר נענע יש אינדקס בלוגים (יומני רשת) משלו, ואתה יכול להגיש את הבלוג שלך לאינדקס הזה.



היתרונות להיכלל באינדקסים הללו ברורים מאוד, ראשית אתה מקבל לינקים חיצוניים אל הבלוג שלך מאתרים מהימנים וגדולים בעלי שם, כך שזה מוסיף לאמינות שלך מבחינת גוגל. שנית זה מביא לך תנועה של גולשים אל האתר, שמגיעים איכשהו תוך כדי גלישה מהאינדקסים הללו אל האתר שלך. שיטת הרישום באינדקסים השונים היא ידנית. שלא כמו בגוגל למשל, שהסורקים האוטומטיים של גוגל מגיעים אל האתר שלך באמצעות לינק מסוים מאתר קיים שמצביע אל האתר שלך, וכך מגלה אותו, וכולל אותו בתוצאות החיפוש, הרי שכאשר מדובר ברישום לאינדקסים, הכל מתבצע ידנית. לך יש אתר או בלוג, ואתה מגיש את הבקשה לאינדקס לכלול את האתר שלך בתוכו. הבקשה היא להיכלל באינדקס תחת קטגוריה ספציפית או תת קטגוריה ספציפית. אנשים אמיתיים, בשר ודם, בודקים את הבקשה שלך, ואם הם מחליטים שהאתר שלך מתאים, הם מכניסים אותו או את הבלוג שלך לרשימות האינדקס, וכך האתר מתווסף לאינדקס. כאשר גולש מגיע לאתר אינדקס הוא גולש בו על ידי הקלקה על לינקים לפי הנושאים ותתי הנושאים המעניינים אותו, עד שמגיע לרשימת לינקים שמתאימה למה שהוא מחפש.