עקרון בסיסי בקידום אתרים

אתר קל כנוצה
זהו עקרון בסיסי ופשוט בקידום אתרים. בשעה שאתה מתכנן להקים את אתר האינטרנט שלך, אתה חייב לקחת אותו בחשבון, ולנהוג על פיו, אם אתה מעוניין שהאתר שלך יופיע גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. שמור על עמודי האינטרנט שלך קלים ופשוטים. אתר עמוס בסרטונים כבדים ובתמונות כבדות נטען לאט, ולא רק שזה גורם להורדת הדרוג שלו בגוגל, אלא גם שגולשים שיגיעו לאתר שכזה יתייאשו מכך שלוקח לו זמן להיטען ויעזבו את האתר. קיימות טכנולוגיות עיצוב מתקדמות שיוצרות אתרים נוצצים ומרשימים, אך אתרים כאלה אינם ידידותיים למנועי החיפוש. רבים מתפתים להעמיס את האתר שלהם בגרפיקה משוכללת ומרשימה, שאינה תורמת לקידום האתר. עליך גם להבין שמנועי החיפוש הרבה יותר מתוחכמים ממה שמרבית האנשים מעריכים שהם באמת. אם גולש נכנס לאתר שלך, ועזב תוך מספר שניות, אז אולי תתפלא לשמוע, גוגל יודע מזה, ומתעד את זה ומשתמש במידע הזה.



גוגל יוצא מנקודת הנחה שאם אתר עולה בתוצאות החיפוש וזוכה לכניסות, אבל גולשים רבים עוזבים מייד לאחר כמה שניות- ובכן, מנוע החיפוש לוקח בחשבון סיטואציה כזאת. הוא מסיק מתוך הסיטואציה שהגולש לא קיבל את מבוקשו, או שחוויית הגלישה לא היתה טובה, ולכן הוא עזב את האתר במיידית. אולי התוכן שהופיע לא היה מספיק איכותי, או אולי לא מספיק רלוונטי למה שהגולש חיפש. במקרה כזה במידה שהתופעה מתייחסת לא רק לגולש אחד, אלה למספר רב של גולשים שהגיעו מכתובות רבות ושונות זו מזו, הרי שהדירוג של אותו אתר עלול לרדת.

זוהי אחת הסיבות שכדאי לשמור על האתר שלך קל, כלומר ללא גרפיקה כבדה ותמונות שלוקח להן זמן להיטען לאתר. לעתים אתר אינטרנט יכול להיות אתר מצוין ובעל תכנים איכותיים, ואפילו שהוא מתאים למה שהגולשים מחפשים, עדיין גולשים רבים ינטשו אותו מסיבות של טעינה איטית, והמתנה ממושכת. העניין הזה בעבר היה הרבה יותר משמעותי והרבה יותר נפוץ, בשעה שאנשים גלשו באינטרנט באמצעות מודמים ישנים ואיטיים. כיום, רוב הגולשים מחוברים לאינטרנט בחיבור מהיר, ואף על פי כן, עדיין צריך לתת את הדעת לגבי הנקודה החשובה הזאת.