מה ההבדל בין פרסום ב Google Adwords לבין פרסום בתקשורת?



אם נתעלם לרגע מכך שפרסום בגוגל אדוורדס מתאים לכל סוגי העסקים גדולים כקטנים ונתרכז לרגע באופי הפרסום, הרי שתקפוץ לנו לפרצוף האמת הבאה: הפרסום בגוגל אדוורדס הוא הממוקד ביותר שניתן להשיג.
מה הכוונה?



הבה נסתכל על דוגמה של חברה מסחרית המפרסמת את מוצריה בטלוויזיה ובעתונות. נאמר שחברת ביואיק מפרסמת דגם חדש, ביואיק לה קרוס. החברה משלמת סכום כסף גדול תמורת הפקת הפרסומת ועבור שידורה בטלוויזיה. כמה אנשים בפועל יהיו מעוניינים לרכוש את המכונית? אני יודע שאם אני צופה בתוכנית ומופיעה לנגד עיני הפרסומת של ביואיק, אולי אני יכול להתרשם מהרכב, אבל אין לי עניין לרכוש כזה רכב, מכיוון שראשית יש לי כבר רכב, ושנית המכונית הזאת מיועדת לאנשים יותר עשירים ממני. כלומר הפרסומת משודרת לכולם, ומצפה להגיע גם לקהלים הרלוונטיים, שיש להם עניין במוצר.


מצד שני, כאשר מדברים על פרסום בגוגל אדוורדס, מדובר באדם שכבר מתעניין במוצר ספציפי, אדם שהחליט לרכוש מכונית חדשה ומתעניין בדגם של ביואיק יכול להקליד בשורת החיפוש באינטרנט – ביואיק חדשה, ולקבל תוצאות חיפוש, שביניהם יופיעו קישורים ממומנים. זהו פרסום ממוקד.

 קידום אתרים בגוגל אדוורדס
פרסום ב Google Adwords


וזה ההבדל העיקרי בין הפרסומות המסורתיות שאנו מכירים ברדיו בטלוויזיה ובעתונות לבין פרסום באינטרנט בגוגל שהוא מאוד ממוקד, והוא מופיע רק עבור מי שמתעניין באותו מוצר ספציפי. אם אני לא מתעניין ברכישת ביואיק, ערוץ 2 בכל זאת ישדר לי את הפרסומת של המכונית בעת צפייה בתוכנית האח הגדול, אבל אם אני נמצא במרחב של האינטרנט, אז גוגל לא יעשה זאת לעולם. הוא יציג לי אך ורק פרסומות שקשורות באופן ישיר לתחום או המוצר בו אני מגלה עניין.


דוגמה נוספת היא הפרסומות שאנו מקבלים בתיבת הדואר בבית שלנו. מכירים את הפליירים הללו שאנו מוצאים בתוך תיבת הדואר כאשר אנו רוצים להוציא את המכתבים? ובכן, מרבית האנשים יתרגזו על פרסום מסוג זה, מכיוון שזהו פרסום שמפריע לנו ומטריד אותנו. לעומת זאת הפרסומות בגוגל הן בעלות אופי שונה לחלוטין, הן לעולם לא יופיעו כאשר אנו איננו מעוניינים בהן.