מדוע קידום אתרים מתמקד ב Google דווקא?

מדוע המיקוד שלנו הוא בגוגל, הרי יש עוד הרבה מנועי חיפוש אחרים, לא? ראשית, מכיוון שמרבית המשתמשים עובדים עם גוגל, שנית גוגל כל כך בעל עוצמה, כך שמנועי החיפוש האחרים מושפעים ממנו, ואם נופיע גבוה במנוע החיפוש הזה, שאר מנועי החיפוש אף הם ילכו בעקבותיו ויעניקו לנו דירוג גבוהה במנוע החיפוש שלהם.

גוגל משתמש בתוכנות ורובוטים שונים שסורקים את האתר עוברים על המלל ועל הקוד מאפיינים אותו, מקטלגים אותו, ואף נותנים לו סוג של ציון. זה לא כמו בציון של מבחן בבית ספר, אבל זוהי סוג של הערכה לגבי איכות האתר. כדי לקדם אתרים היטב אתה צריך להיכנס לראש של מנוע החיפוש הפופלארי הזה, ומנוע החיפוש הזה מתמקד בתכנים עצמם, ופחות בצורה. כלומר הצבעים של האתר, הפלאש, המצגות – כל זה לא לא יוסיף לך דירוג גבוה יותר בגוגל. אולי אתה עכשיו גם מתחיל להבין מדוע לעתים אתרים מאוד פשוטים מנצחים בתוצאות החיפוש אתרים שנראים מאוד מושקעים ויזואלית.


מטרת מנוע החיפוש היא להגיש לגולש בכל חיפוש שהוא עורך את התוצאות הרלוונטיות ביותר והמתאימות ביותר למה שהוא מחפש. כלומר גוגל מעוניינת לתת לגולש את מה שהוא רוצה – את המידע שאליו הוא התכוון להגיע. אם למשל בחור משוחרר מהצבא והוא מעוניין לעסוק בנושא של קידום אתרי אינטרנט ופרסום בגוגל, הבחור מחפש קורס מתאים בנושא. הוא כותב בשורת החיפוש – קורס קידום אתרי אינטרנט אז הוא יקבל בתוצאות החיפוש קורסים בדיוק בנושא הזה, של קידום אתרים באינטרנט. אלה הם התוצאות שגוגל חושב שהן הרלוונטיות ביותר לחיפוש שערך אותו בחור, ואלה הן התוצאות שייתנו לו את הערך הרב ביותר, וזאת על פי השקפתו של מנוע החיפוש. התוצאות אכן מסודרות בסדר יורד,כביכול על פי ציון שקיבל אותו אתר ביחס לאותו ביטוי של חיפוש, מהגבוה ביותר ברשימה, עד לעשירי ברשימה. אגב להיות בעמוד הראשון בגוגל במקום העשירי, זה דבר לא רע בכלל- כל עוד אתה בעמוד הראשון. התוצאות שמקבלות הכי הרבה כניסות הן כמובן התוצאות שמופיעות בעמוד הראשון של גוגל, אבל מתוך העמוד הראשון על איזה תוצאות אנשים מתייחסים יותר? כל מה שנמצא בתוך המסך, מבלי הצורך לגלול את המסך כלפי מטה, זוכה לאחוז התיחסות גבוה מגולשים.

אחד הדברים המעניינים הוא שבבדיקות ומחקרים שנערכו עלה כי עדיף להיות עשירי בתוצאות החיפוש בעמוד של גוגל , מאשר למשל במקום השביעי או השמיני. מכיוון שהתוצאה העשירית היא הסוגרת את העמוד, אנשים נוטים להיכנס אליה יותר מאשר מתוצאות מספר 7 או 8 באותו עמוד.