טיפים להגדיל את הרווחים שלך מ AdWords


בעלי עסקים קטנים ובינוניים גילו את עוצמתו של הפרסום באינטרנט בכלל ופרסום בגוגל בפרט.
בין אם אתה כבר מנהל קמפיין Adwords, או אם אתה שוקל בעתיד לבצע  מסע כזה מוטב שתלמד
כיצד לעשות את זה נכון.

ראשית, צור רשימת מילות מפתח רלוונטיות וממוקדות למוצר או השירות שאתה מציע. אם למשל אתה מלמד אנגלית, והפרסומת שלך מפרסמת שיעורים פרטיים באנגלית, אל תוסיף לרשימת מילות המפתח שלך את הביטוי "שיעורים פרטיים במתמטיקה". אתה אולי עכשיו שואל מדוע לא לעשות זאת? הרי במילא מי שמחפש מורה למתמטיקה לא יקליק על מודעה שמפרסמת מורה לאנגלית. אז תתפלא, לפעמים אנשים מקליקים בטעות על מודעה, לפעמים אנשים מקליקים על מודעה מתוך סקרנות.


אני רוצה להציג בפניך שגיאה של מפרסם שעשה זאת. לפי דעתי זאת שגיאה וזה יעלה לו בכסף מיותר, ולא ישפר את הביצועים של המודעה שלו. התבונן בתמונה:


מה שאנו רואים הוא שהקלדנו בשורת החיפוש של גוגל את הביטוי "שיעורים פרטיים במתמטיקה
וקיבלנו רשימת תוצאות. שים לב ששלוש התוצאות שמופיעות מייד מתחת לשורת החיפוש של גוגל הן קישורים ממומנים, אלה הן מודעות פרסום. אלא שמרבית הגולשים אינם מודעים לכך שאלה פרסומות ולכן הם אינם מהססים להקליק עליהן. למעשה אלה הן פרסומות ידידותיות לגולש, מכיוון שמטרתן בסופו של דבר לסייע לגולש או ללקוח במקרה זה למצוא את מה שהוא מבקש ולענות על צרכיו. מתחת לשלוש המודעות מופיעות תוצאות חיפוש שאינן ממומנות, תוצאות טבעיות. אבל אל תחשוב אגב שאלה שהגיעו לשם לא השקיעו כסף כדי להגיע לשם, הם השקיעו כסף לא בפרסום ישיר אלא באופטימיזציה של מנועי חיפוש. אבל על זה נסביר בפעם אחרת. נחזור למקרה שלנו, בחלק השמאלי של דף התוצאות מופיעים קישורים ממומנים. שים לב למודעה הראשונה מצד שמאל שמפרסמת מורה פרטי לאנגלית עסקית.

מדוע כאשר חיפשנו את המונח שיעורים פרטיים במתמטיקה קיבלנו תוצאה לא רלוונטית מבחינתנו של מורה לאנגלית? מכיוון שהמפרסם בחר ברשימת מילות המפתח שלו למודעה את הביטוי הזה. לדעתי הוא שגה, מכיוון שלא רק שהגולש לא מקבל את התוצאה שהוא חיפש, אלא שהוא כמפרסם עלול לשלם כסף עבור קליקים שלא יביאו לו לקוחות. (מי שמחפש מורה למתמטיקה, והקליק בטעות או מתוך סקרנות על המודעה מורה לאנגלית, לא ישכור את שירותיו).


לכן אני חוזר ואומר צור רשימת מילות מפתח ממוקדות הרלוונטיות לשרות שאתה מפרסם.
שגיאה נוספת שלדעתי הוא עשה היא שהוא לא כתב איזור, אלא אם כן הוא מלמד מרחוק באמצעות האינטרנט. כי אם למשל הוא נמצא בתל אביב ומישהו מאילת מקליק על המודעה, עד כמה רלוונטי השירות שלו למי שמתגורר באילת? סביר שמי שגר באילת יחפש מורה לאנגלית באילת ולא בתל אביב.