מהי אסטרטגיה הנכונה בבניית לינקים?

כיצד לבצע קידום אתרים באינטרנט באמצעות תהליך בניית לינקים יעיל ואפקטיבי?



האם זה הכרחי להשיג לינקים חיצוניים אל האתר שלך? בהחלט! זהו עניין קריטי, לאתר שלך חייבים להיות לינקים מאתרים אחרים שמקשרים אליו, אחרת אף מנוע חיפוש לא יתייחס אליו ברצינות. היתרון הגדול בלינקים חיצוניים הוא שהלינקים הללו פשוט נמצאים שם לתמיד. (כמובן כל עוד אותו אתר שממנו יוצא הלינק עדיין קיים באינטרנט). כאשר דף כלשהו באינטרנט מקשר לדף אחר באינטרנט הדבר מתפרש כהבעת אמון בדף אליו מקשרים, כמו שמצביעים במצעד פזמונים לשיר שאתה אוהב, כך גם מציעים לדף הזה. זה כאילו "מה יש לאתרים אחרים לומר על האתר שלך" – זה משהו שהוא בגדר המלצה, האתר ההוא ששם לינק אל האתר שלך, בעצם ממליץ על האתר שלך.


ראשית אתה צריך לדעת שזה תהליך ממושך ולוקח זמן. על מנת שלינקים חיצוניים ישפיעו על הדרוג של האתר שלך בגוגל זה בהחלט תהליך. מכיוון שזה כרוך במאמץ מצידך לכתוב מאמרים בנושא שבו עוסק האתר שלך, לשלוח אותם לאתרי מאמרים, זה לוקח זמן למנועי החיפוש לסרוק את המאמרים הללו ולגלות שהם מכילים בתוכם לינקים אל האתר שלך, וזה לוקח זמן עד שהאלוגריתם של מנוע החיפוש מוסיף לך "נקודות" בזכות אותם לינקים. לא רק הכמות אלא בעיקר האיכות, ואיכות הלינק שמקשר אל העמוד שלך חשובה מאוד. טקסט בלינק צריך להכיל את מילות המפתח שלך. גם הכותרת של הדף המקשר חשובה, אם הכותרת עצמה קשורה למילות המפתח של האתר שלך, זה עשוי להועיל. הלינקים האיכותיים ביותר שמצביעים אל האתר שלך, הם לינקים טקסטואליים שמכילים את מילות המפתח הרלוונטיות לאתר שלך. לדוגמה אם האתר שלך נקרא עסק באינטרנט, וזוהי המהות של האתר שלך ללמד אנשים כיצד לבנות עסק באינטרנט, ומילות המפתח באתר שלך מבוססות על כך, הרי שמבחינתך כאשר יקשרו בלינק אל האתר שלך עם מילות המפתח עסק באינטרנט, זה יהיה לינק איכותי.



פקטור נוסף הוא מהי הכותרת של העמוד שממנו קיבלת לינק אל האתר שלך? אין הכוונה שאתה מקבל לינק מהכותרת, אלא האם הכותרת קשורה למילות המפתח. הכי טוב זה שהכותרת תכיל בתוכה את מילות המפתח, המהוות לינק בתוכן העמוד עצמו. אחד הדברים שאתה צריך לעשות באופן שוטף הוא לדאוג לכך שתקבל כל הזמנים לינקים חיצוניים מאתרים שונים אל אתר הבית שלך, או אל עמודים פנימיים אחרים באתר שלך. זה מה שישמור על הדירוג הגבוהה שלך בעיני גוגל. אם למשל לתקופה של חצי שנה לא תקבל אף לינק חיצוני מאף אתר, ה Page Pank – דירוג האתר, עלול ליפול ולצנוח מטה.



כוחו של הלינק – ככל שהעמוד שממנו יוצא הלינק, מכיל יותר לינקים, כוחו של הלינק הספציפי אל האתר שלך  קטן. כלומר המצב האידאלי מבחינתך הוא שהעמוד שמקשר לינק אל אתר שלך, יכיל אך ורק לינק אחד ויחיד, והוא אל האתר שלך. זה כאילו שכוחו של הלינק מתחלק עם מספר הלינקים. לצורך הדוגמה, אם נאמר שעוצמתו של לינק מעמוד מסוים שווה 100 נקודות, הרי ברגע שהעמוד יכיל 4 לינקים, עוצמתו של כל לינק תהיה 25 נקודות בלבד. עכשיו אולי אתה גם מבין מדוע לינקים מחוות לינקים אינם שווים הרבה. ישנם אתרים המאחסנים מאות בתוכם מאות לינקים. גוגל לא מתייחס ללינקים האלה, ואפילו יותר מזה, אם תשתמש בחוות לינקים הללו, הוא עלול להעניש אותך, ולהעיף את האתר שלך מתוצאות החיפוש.

זוהי הסיבה, שאני תמיד אומר למי שרוצה לקדם את האתר שלו באינטרנט, שילמד קודם כיצד עושים את זה. קידום אתרים אינו שונה מכל תחום אחר בזה שצריך ללמוד את זה. אם אתה רוצה להיות סוחר בבורסה, אתה צריך ללמוד את זה, ואם אתה רוצה להיות עורך דין, אז גם אתה צריך ללמוד את זה. וכן, גם בנושא הזה של קידום אתרים, אתה קודם צריך ללמוד את זה, לפני שאתה ניגש ומתחיל לקדם את האתר שלך, או את הבלוג שלך. מכיוון שאם אתה לא מודע לכל האספקטים אתה עלול, בשוגג ובתום לב, לגרום לנזק חמור, ולעתים בלתי הפיך לאתר שלך.